Za prvé tri kvartály tohto roka si viac ako 242 tisíc majiteľov prevzalo svoje nové Porsche. Celosvetovo výrobca športových áut zaznamenal narastajúci dopyt.
V porovnaní s minulým rokom tak Porsche eviduje desať percentný nárast v počte odovzdaných vozidiel za rovnaké obdobie. Výrazný dopyt po Porsche bol v Európe, kam smerovalo za prvých deväť mesiacov 51 742 vozidiel, čo predstavuje nárast o 23 percent.
Na domácom trhu – v Nemecku zaznamenalo Porsche vyšší dopyt o 19 percent, celkom odovzdali v Nemecku za prvých deväť mesiacov 24 814 vozidiel.
Rástol však aj dopyt na trhu v Severnej Amerike – o 14 percent – 64 487 dodaných vozidiel. Naopak v Číne sa klesol počet dodaných áut Porsche o 12 percent – 60 748 dodaných vozidiel. Automobilka to vysvetľuje pretrvávajúcou náročnou ekonomickou situáciou v regióne.
„Naše strategické zameranie je na exkluzívne, vysoko individualizované produkty pre našich zákazníkov. V časoch globálnej ekonomickej neistoty je naša vysoko vyvážená globálna štruktúra predaja v súčasnosti obrovským prínosom,“ hovorí Detlev von Platen, člen výkonnej rady pre predaj a marketing v Porsche AG.
Najobľúbenejší model – Porsche 911
Model 911 je dlhodobo jedným z najobľúbenejších modelov. Za prvé tri štvrťroky bolo dodaných celkom 38 789 kusov 911-ky. V porovnaní s minulým rokom vzrástol záujem o tento model o 27 percent.
Porsche Cayenne – 64 457 dodaných kusov (pokles o 3 percentá)
Porsche Macan – 68 354 dodaných kusov (nárast o 15 percent)
Porsche Panamera – 26 779 dodaných kusov (nárast o 5 percent)
Porsche 718 Boxster a 718 Cayman – 16 458 dodaných kusov (nárast o 18 percent)
Porsche Taycan – 27 885 dodaných kusov (nárast o 11 percent)
Detlev von Platen, člen výkonnej rady pre predaj a marketing v Porsche AG: „Od svojho uvedenia na trh v roku 2019 je Taycan úspešným príbehom. V tomto roku očakávame výrazný nárast predaja v porovnaní s predchádzajúcim rokom – napriek výzvam v dodávateľskom reťazci a odlišnému vývoju trhov BEV vo svetových regiónoch.“
Detlev von Platen je presvedčený aj po zvyšok kalendárneho roka.
„Globálne dodávky a dopyt po modeloch našej značky zostávajú na vysokej úrovni. Do koncoročného šprintu teda štartujeme plní sily a elánu. Zároveň zostávame pozorní a dôsledne sa zameriavame na hodnotovo orientovaný rast,“ uzavrel.
Zdroj: Porsche