Blog Zaujímavosti

To najlepšie z roku 2022 aleboaj, ako vyzeral náš redakčný rok? 

Na konci roka sa vždy tak trochu bilancuje. Ešte predtým, než si – ako sa spieva v populárnej pesničke – zresetujeme hlavy, budeme sa objímať s blízkymi s nejakými tými promile v krvi a vyslovíme najtrápnejšiu vetu – “Nový rok, nový ja!” – poďme sa s čistou hlavou pozrieť na to, ako to vyzeralo v redakcii magazínu Carera za ostatných 12 mesiacov. 

Nalejme si čistého. Tento rok bol totiž zlomový a interne sme si povedali, že buď to nejako nastavíme, alebo jednoducho zahynieme a splynieme s malými automobilovými webmi, ktoré sa v očiach verejnosti zlievajú a neprinášajú nič nového. A tak sme začali makať na plné obrátky, plánovať, naberať nových ľudí do tímu a… A aj tak sa nám mnohé plány nepodarilo dotiahnuť či zrealizovať. Aj o tom je život a verte-neverte, nie každému ide všetko hladko. Výnimkou nie sme ani my, práve preto sme si tie najlepšie nezrealizované nápady odložili do redakčného šuflíka, ktorý snáď v januári spoločne otvoríme a začneme tieto projekty, nápady a spolupráce realizovať.

Začiatok roka vyzeral sľubne. V rukách sme mali (relatívne) nové N-ko, konkrétne model i30N, ktorý sme prehnali slovenskými okreskami, aby sme zistili, ako to jazdí, čo ten fejslift s automatom priniesol a či je to ešte stále to pravé orechové N-ko. Výsledok nášho testu si môžete pozrieť tu.

Po malej odmlke (a vôbec po ukončení zimnej sezóny) sme mali tú česť opäť začať testovať zaujímavé novinky. Jednou z nich bol bezpochyby trojkolesový skúter od Piaggio, ktorý ostatní účastníci cestnej premávky zvláštnymi pohľadmi pozorovali a hodnotili. Nezdalo sa im totiž niečo a to niečo sú presne tie dve kolesá vpredu. Je to netradičné, na našich cestách nevídané, ale môžeme povedať, že je to vysoko praktické a… A ozaj, viete, že trojkolku môžete šoférovať s klasickým B-čkovým vodičákom a nemusíte sa limitovať objemom či výkonom?

Apríl bol zaujímavým tiež pre unikátnu možnosť povoziť sa na novom elektromobile z dielne Škodovky. Enyaq Coupé RS iV v tom čase netestoval nikto iný a my sme patrili medzi vôbec prvých na Slovensku, čo zasadli za volant tohto zaujímavého elektromobilu. Dojmy sme štandardne sformulovali do krátkeho článku.

Jar nám prifúkla okrem ďalších testovačiek aj nového kolegu. Peter ku nám prišiel z konkurenčno-kamarátskej redakcie (pozdravujeme, Jožko!) a priniesol nový vietor pri písaní, testovaní, ale aj pri prinášaní nových nápadov. Aby sme mu ukázali, že u nás to nebude mať ľahké, fasoval Peťo ako prvú testovačku Cupru Formentor… V dízli…

Leto patrilo prevažne skútrom a motorkám, Michal si nechal ofukovať svoje nádobičko na rôznych chuťovkách, no zo všetkých musíme spomenúť najmä Vespu, zatiaľ čo Peter sedlal tie zábavnejšie a skutočné motorky. Ozaj a streli sme Clarksona, Hammonda a Maya, ktorí tu točili najnovší diel Grand Tour.

V redakcii sme si povedali, že musíme okrem klasických testov prinášať aj prvé dojmy. To „prvé“ je tam skutočne dôležité, preto sme sa opäť medzi prvými na Slovensku dostali k testovacím jazdám na nových Nissanoch (X-Trail a Ariya). Okrem toho sme opäť včas informovali o tom, aké je nové Volvo C40 Recharge (a, že je k**va rýchle), zajazdili sme si na bláznivej Twizine (áno, aj obaja na palube a kupodivu sme sa zmestili), Peťo sa zamiloval do Dacie a k záveru roka sme si dali takú malú čerešničku na torte v podobe tisícky kilometrov s Hyundaiom Kona N.

Hyundai Kona N

Pomedzi to sme odštartovali náš vlastný videocast Dvaja z cesty, kde sa spolu s Peťom bavíme na rôzne témy, a že si servítku pred ústa rozhodne nedávame, sa môžete presvedčiť na našom YouTube. Rovnako tak sme spustili videorecenzie áut (napríklad Jeep Gladiator), boli sme až v Affalterbachu s Okreskami pri tvorbe novej špeciálnej edície knižky a nadviazali spoluprácu s našim kamarátom Peťom z Volant.tv.

Predvianočný čas bol však tak hustý (ako pracovne, tak i súkromne), že sme jednoducho množstvo materiálu ani nestihli dať von. V roku 2023 sa tak môžete tešiť napríklad na porovnanie staršej generácie SL500 AMG a novej SL55 AMG, alebo na porovnanie dvoch Lexusov (GS a ES) či napríklad na ďalšie diely z nášho videocastu Dvaja z cesty. Rozhodne tiež prinesieme písané i videotesty ďalších vozidiel, ktoré máme v talóne. Napríklad také BMW M5 Competition či Mercedes-Benz AMG GLE63. V kuloároch sa povráva, že budeme mať aj novú sedmicu či jednu limitku z dielne Land Roveru. Kolega Peťo tiež pracuje na sérii rozhovorov zo sveta motoršportu, ktoré, verím, prinesú viac svetla do tohto neprávom opomínaného športu.

Viac nebudeme prezrádzať, no rozhodne sa máte na čo tešiť. Teraz, keď sa na to tak spätne pozeráme, nebol ten rok vôbec zlý. Veľa sme sa naučili, urobili sme tiež veľa chýb, ktoré nás však posúvajú vpred, no hlavne, sme plní entuziazmu, vďaka ktorému sa naša redakcia bude ďalej vyvíjať a veríme, že si nájdeme svoje miestečko na tomto veľkom pieskovisku. Pretože to, čo robíme, robíme nielen pre seba, ale najmä pre vás, našich čitateľov a sledovateľov. Tak hlavne nás nezabudnite sledovať a zdieľať aj v roku 2023, dajte nám vedieť čo sa vám páči aj čo sa vám nepáči a opatrne s tým alkoholom na Nový rok, videli sme, akú paseku môže urobiť za volantom. Buďte zodpovední a vidíme sa v novom roku!

Galéria

Michal

Mohlo by Vás zaujímať

Sledujte nás

newsletter

    sociálne siete

    Magazin Carera na Facebooku

    Vyhľadávanie