Na jednej strane je bicyklovanie preferované ako ekologická a zdravá alternatíva dopravy. Dôležité však je pozrieť sa, nakoľko bezpečne sa cítia tí, ktorí sa takto pravidelne premiestňujú.
Pocit bezpečia pri bicyklovaní sa medzi krajinami výrazne líši. Hoci sa v priemere 82 % cyklistov v Európe cíti pri cestovaní na bicykli bezpečne, tento podiel klesá z 96 % v prípade Holanďanov na 60 % v prípade Francúzov (o 36 bodov nižšie).
V skutočnosti sa Francúzi cítia najmenej bezpečne z 11 skúmaných krajín. V tomto ohľade sa Francúzsko od európskeho priemeru odlišuje aj tým, že je jasný rozdiel medzi mužmi a ženami: hoci sa 66 % francúzskych cyklistov cíti pri bicyklovaní bezpečne, platí to iba u 50 % francúzskych cyklistiek.
Iba 28 % pravidelných európskych cyklistov nosí prilbu. Tento podiel je najvyšší v Španielsku (67 %). Najnižšia je v Holandsku (5 %).
Ako výrazný problém sa v prieskume realizovanom spoločnosťou IPSOS ukázal slepý bod. Jeho nesprávne posúdenie zo strany vodičov nákladných vozidiel a zároveň cyklistov môže mať nebezpečné následky. 46 % cyklistov priznáva, že nevedia alebo si nie sú istí, či ich vodič auta vidí. Lepšie pochopenie tohto rizika zo strany vodičov a cyklistov je preto nevyhnutné, aby všetky strany mohli prispôsobiť svoje správanie tak, aby zabránili tomuto typu nehôd, ktoré majú často vážne následky.
Zdroj: IPSOS