ZAUJÍMAVOSTI

Bentley Batur ukončil test s30 000 km na cestách

Dva modely Bentley Batur (známe ako Car Zero a Car Zero-Zero), ktoré po augustovom predstavení vyrazili na cesty, ukončili 58 týždňov trvajúce testovanie počas reálnej jazdy v rôznych podmienkach. Dokončili tak program vývoja tohto modelu.

Testovacie modely Car Zero a Car Zero-Zero absolvovali v rámci testovacieho režimu spoločnosti Bentley aj testy odolnosti na jazdných dráhach, skutočné podmienky na cestách, vysokorýchlostné testy nad 200 míľ za hodinu. Ďalšie testy zahŕňali 600 hodín solárneho zaťaženia, čo zodpovedá piatim rokom v arizonskej púšti, aby sa zaistilo, že udržateľné materiály použité v konštrukcii Batur budú dostatočne robustné, aby vydržali celoživotné používanie. Car Zero  a Car Zero-Zero boli vyrobené na rovnakej úrovni remeselného spracovania ako každé z budúcich 18 kusov, ktoré budú vyrobené pre zákazníkov. 

Bentley tvrdí, že Batur bude spĺňať najvyššie štandardy výkonu a odolnosti. Teraz sa začínajú práce na stavbe automobilov pre zákazníkov, z ktorých každé bude mať výnimočnú úroveň remeselného spracovania na mieru a ručná výroba potrvá približne štyri mesiace – pričom posledné bude dokončené koncom roka 2024.

Všetkých 18 exemplárov Batur už bolo rezervovaných a zákazníkov čaká proces spoločnej tvorby pod vedením interného dizajnérskeho tímu spoločnosti Mulliner. Po špecifikácii farby a úpravy takmer každého povrchu Batur bude každé jedinečné auto v ručne vyrobené pri zachovaní neutrálnej uhlíkovej stopy. Dokončenie každého z nich bude trvať približne štyri mesiace.

Motor W12, ktorý poháňa Batur, má pôvod v Continental GT z roku 2003. Odvtedy automobilka pokračovala v jeho vývoji a s každou ďalšou generáciou sa stáva výkonnejším, rafinovanejším a efektívnejším. Teraz, keď Bentley začína svoju cestu k úplnej elektrifikácii, Batur W12 predstavuje oslavu tohto pozoruhodného motora.

Výkon 750 k z neho robí najvýkonnejší  W12, a teda aj najvýkonnejšiu pohonnú jednotku Bentley, akú kedy vyrobili. Nový systém nasávania vzduchu, upravené turbodúchadlá, prepracované medzichladiče a nové kalibrácie motora, prevodovky a elektronického riadenia stability boli testované na maximum počas viac ako 100 týždňov vývoja pohonnej jednotky. 

Zdroj: BENTLEY

Galéria

Mohlo by Vás zaujímať

Sledujte nás

newsletter

    sociálne siete

    careramagazin na Facebooku

    Vyhľadávanie