Nový Mercedes-Benz triedy E, modelový rad 214 zapôsobí v mnohých oblastiach. Cieľom automobilky bolo ponechať pôvodnú funkčnosť modelu, napriek tomu, nový Mercedes-Benz tried E kombi prichádza väčší o 28 milimetrov.
Cestujúci vzadu by mali mať ešte viac priestoru pre nohy a kolená. Batožinový priestor sa dá zväčšiť zo 615 litrov až na 1830 litrov. V plug-in hybridnom modeli je objem batožinového priestoru 460–1675 litrov. A hoci je línia strechy v porovnaní s predchodcom dynamickejšia, nové kombi Triedy E boduje aj objemom batožinového priestoru.
Digitálny zážitok v interiéri poskytuje prístrojová doska, veľká sklenená plocha MBUX Superscreen siaha až po centrálny displej. Hlavné ikony na centrálnom a voliteľnom displeji pre cestujúcich sú teraz jednoduchšie a tiež farebne odlíšené tak, aby zodpovedali dlaždiciam smartfónu.
Nové kombi Triedy E môžete naštartovať a zamknúť jednoducho, pomocou digitálneho kľúča iPhone a Apple Watch. Vozidlo dokáže rozpoznať niekoľko užívateľov naraz a digitálny kľúč od vozidla môže zdieľať až 16 osôb, pričom tí môžu mať rozdielne práva k jeho používaniu.
Zábavný program v kombi Triedy E prichádza interaktívnejší ako kedykoľvek predtým. Softvéroví experti v Mercedes-Benz vyvinuli novú vrstvu kompatibility, ktorá umožňuje inštaláciu aplikácií tretích strán. Pri uvedení na trh by mali byť k dispozícii aplikácie TikTok, hra Angry Birds, kancelárska aplikácia Zoom, prehliadač Vivaldi a podcastová aplikácia Pocket Casts. Hudba, počúvaná v kabíne má aj vizuálnu podobu na svetelnom páse aktívneho osvetlenia.
Mercedes-Benz pracuje na využití umelej inteligencie (AI), aby sa auto naučilo, ktoré komfortné systémy pasažieri vo vozidle opakovane používajú. Cieľom je automatizovať tieto rutinné procesy.
Nové E kombi prichádza v štandarde s vzduchom odpruženou zadnou nápravou a podvozkom AGILITY CONTROL. Na želanie je k dispozícii všestranné vzduchové pruženie AIRMATIC s plynule nastaviteľným tlmením ADS+.
Dieselové aj benzínové motory prichádzajú s inteligentnou podporou integrovaného štartéra (ISG). Ide teda o mierne hybridy. Vďaka novej batérii sa zvýšil výkon elektromotora z 15 na 17 kW a posilňovací krútiaci moment na 205 Nm. Plug-in hybrid štvrtej generácie je k dispozícii už pri uvedení na trh a ďalšie modely s touto technológiou budú nasledovať.
Zdroj: Mercedes-Benz