BMW podľa australského motoristického portálu WhichCar.com hľadá spôsoby, ako zabezpečiť, aby jej budúce elektrické autá M poskytovali vodičom viac spätnej väzby.
V rozhovore pre spomínaný web generálny riaditeľ BMW M Frank van Meel povedal, že má rád funkcie, ako je simulované radenie prevodových stupňov, ktorým disponuje Hyundai Ioniq 5 N (s výkonom 641 k, poznámka redakcie). Pri tvorbe prvého plnohodnotného elektromobilu s označením M BMW sa má uvažovať aj o využití iných zmyslových podnetov. Možno použitie zvukov alebo vibrácií na spätnú väzbu.
Všetko vychádza z presvedčenia, že jazda s elektromobilom na pretekárskej dráhe si vyžaduje viac senzorickej spätnej väzby, než väčšina elektromobilov v súčasnosti ponúka, najmä modely zamerané na výkon.
Elektrovozidlá priniesli to, čo autá so spaľovacím motorom nemali, zároveň však tieto elektromotory nedokážu sprostredkovať rovnaký pocit rýchlosti ako výkonné autá ICE a van Meel verí, že spätná väzba je na pretekárskej dráhe kritická.
“Ak jazdíte v elektrickom aute len s jedným prevodovým stupňom a vydávate nejaký zvuk cez sedem oktáv, neviete, či ste v strede otáčok, či je to rovných 145 km/h alebo kdekoľvek ste. Takže to nebude fungovať. A na to potrebujeme riešenie,“ povedal pre WhichCar.com generálny riaditeľ BMW M Frank van Meel.
Foto: BMW Group