Tento kufrík je originál. Každý z približne 50 modelárov v exteriérovom štúdiu Style Porsche, pracujúcich na hlinených modeloch pre budúce športové autá si vyberá obsah svojho kufríku sám. Ich pracovné materiály sú jedinečné – a v mnohých prípadoch ich zostavujú samotní modelári.
Kufor modelára obsahuje viac ako sto nástrojov. Kovové čepele a škrabky, jemné drôtené slučky, drevené sochárske nástroje a kefy. Patria modelárovi z exteriérového štúdia Style Porsche, ktorý je zodpovedný za výrobu hlinených modelov budúcich športových áut – jeden z prvých krokov na ceste k realizácii vízie. Modelári si niekedy dokonca vyrábajú nástroje sami, aby vyhovovali ich osobným potrebám.
V Porsche samozrejme využívajú aj fotorealistické simulácie založené na CAD dátach a softvéri pre virtuálnu realitu, hlinené modely však zohrávajú pri vývoji športových áut podstatnú úlohu, pretože poskytujú nielen vysoko zmyslový dojem z typickej súhry tvarov, ale umožňujú aj modelárom rýchlejšie implementovať množstvo zmien, ktoré sú súčasťou procesu návrhu. Ich ruky dokonale dopĺňajú oči dizajnérov.
Vytvorenie modelu 1 : 1 môže trvať aj šesť mesiacov. Na konci práce týchto umelcov je takmer nemožné rozoznať hlinený model od skutočného vozidla. To je vrchol “hlineného umenia”. V skutočnosti vyrobený z priemyselnej plastelíny. Veľké tyčinky modelovacej hmoty sa skladujú presne pri 60 stupňoch Celzia v štúdiovej peci, čím si zachováva konzistenciu podobnú konzistencii mäkkého masla. Plastelína stvrdne pri izbovej teplote a dá sa opracovať. Celkom 100 kilogramov plastelíny sa ručne nanesie na rám z dreva a tvrdej peny, aby sa vytvoril model 1 : 3. Pre modely 1 : 1 treba až 1200 kilogramov. Modelár používa nástroje na tvarovanie na odstránenie materiálu, tvarovanie hrán a hladkých povrchov, ako aj pásky a fólie na zvýraznenie dôležitých línií a výrobu svetlometov a okien. FInálny model sa potiahne špeciálnymi fóliami a nalakuje. Jeden model môže mať dve rôzne strany, aby predstavoval rôzne varianty dizajnu alebo výbavy.
Zdroj: Porsche