Blog Novinky a reportáže

Cítite sa starý? Tieto autáoslavujú tento rok dvadsiatku

Dvadsať rokov ubehne ako nič. Aby som lepšie poukázal na to, ako rýchlo čas letí, pomôžem si jedným memečkom, ktoré zobrazovalo šokovanú tvár a hovorilo, že rok 2022 je k roku 2020 tak blízko, ako rok 2000 k roku 1978. Šialené, ako rýchlo starneme, však? Poďme sa však pozrieť, ako rýchlo starnú naši štvorkolesoví spoločníci. Títo totiž v roku 2022 oslavujú okrúhlu dvadsaťročnicu!

BMW Z4 (E85/E86)

Ikonické kupé (resp. roadster) bolo vyrábané v rokoch 2002 až 2008 a do jeho dizajnu sme sa zamilovali snáď všetci. To boli totiž ešte časy, kedy sa v BMW trochu viac experimentovalo (a nielen s grilom). Navyše, pod kapotou mal tento malý športiak buď 2,5 alebo 3,0-litrový šesťvalec. Neskôr sme sa dočkali aj klasického štvorvalcového dvojlitra.

Ferrari 575M Maranello

Dvojdverový grand tourer prišiel v roku 2002 ako jemný update klasického Maranella s úpravami od Pininfarina. Dlho sa však neohrial, v roku 2006 ho nahradilo známe 599 GTB.

Ferrari Enzo

Vtedajší vrchol ponuky Ferrari a zberateľský kúsok, ktorí dodnes púta pozornosť. Ferrari Enzo, pomenované po zakladateľovi značky, dnes oslavuje dvadsiate výročie a aj súčasnej generácii športiakov má čo povedať. Je to predovšetkým použitie technológií z monopostov F1, vďaka čomu sa Enzo stalo ultimátnym superšportom.

Hummer H2

Aj ikonické SUV odvodené z vojenského Humvee má už okrúhlu dvadsiatku. Aj keď ho dnes môžete ešte z času na čas vidieť na cestách, toto obrovské vozidlo nepatrí medzi niečo, čo by sa dalo obdivovať a právom zapadlo prachom histórie. Vrcholom bola motorizácia V8 s výkonom 320 koní, čo rozbehlo H2-ku na stovku za vyše desať sekúnd. Interiér a exteriér auta tiež nepatria medzi niečo, čím sa dá po dvadsiatich rokoch stále pýšiť.

Jaguar XJ (X350)

Ikonický Jaguar si tiež môže odškrtnúť dva krížiky. Luxusný sedan je aj dnes elegantný vďaka uhladenému dizajnu a silnému motoru pod kapotou. Jaguar, všetko najlepšie a prajeme ďalšie štýlové starnutie!

Kia Sorento

Pre porovnanie je treba uviesť, že aj toto (v našich končinách) mimoriadne obľúbené SUV sa dožilo dvadsiatych narodenín. Kia Sorento prišla v čase SUV ofenzívy viacerých značiek, čoho dôkazom sú aj ďalší kandidáti v našom rebríčku. A to, že to nebol krok vedľa, je dnes už nadmieru jasné.

Koenigsegg CC8S

Hyperšport s osemvalcom produkujúcim 655 koní, zrýchlením na sto za 3.5 sekundy a maximálkou 390 km/h si zaslúži aj po dvadsiatich rokoch náš rešpekt. Aj keď jeho interiér vyzerá extrémne hračkársky.

Mazda RX-8

Nástupca legendárnej RX-7 to akosi nezvládol, aj keď v našich končinách sa stále nájde dosť kúskov. Dnes si tento športiak môžete kúpiť za pár tisícok a tešiť sa môžete z naozaj nadčasového dizajnu, malinkatých zadných dverí, ktoré pomôžu pri vhadzovaní športových tašiek na zadné sedadlá a masochisti tiež z Wankelovho motoru, o ktorý je naozaj zložité sa starať.

Nissan 350Z

Legendárna zadokolka, štýlové 350Z má tiež dvadsať rokov od svojej premiéry a nám sa tomu ťažko verí. Toto auto je skutočne nadčasové, ponúka obrovskú porciu zábavy a vďaka svojej cene sa stáva bránou do sveta driftu a športovej jazdy.

Porsche Cayenne

Rok 2002 bol rokom SUV, čoho dôkazom je nielen príchod Sorenta (a kopy ďalších), ale tiež prvého SUV od Porsche, ktoré verejnosť prijala… Rozpačito. Našťastie sa však predaje rozbehli a dvihnutá 911-ka s motormi V8 a V6 zachránila pôvodnú športovú divíziu tejto značky.

Range Rover (L322)

Nalejme si čistého, tento Range patrí k najkrajším autám svojej doby a aj dnes sa zaň vôbec nemusíte hanbiť. Na palube ponúkal obrovskú porciu luxusu, ktorý poslúži aj dnešným potrebám a ako SUV dokázalo prejsť aj ten najťažší terén. Dizajnéri Range Roveru sú skrátka talentovaní a vedia nakresliť auto, ktorému čas prospieva.

Volkswagen Phaeton

Kto ešte nezabudol na tento neúspech od Volkswagenu, tomu pripomíname, že sociálne Bentley dnes oslavuje dvadsiatku. Obdivuhodné boli pokusy značky prísť s druhou generáciou, ktorá bola ešte väčším neúspechom, a taktiež W12-ka pod kapotou.

Volkswagen Touareg

Naopak, správnym ťahom pred dvadsiatimi rokm bol práve príchod Touaregu, ktorý je dnes ťahúňom značky. Niet sa čo čudovať, Touareg je skrátka dobré SUV, ktoré bolo riadne spracované už od svojej prvej generácie.

Volvo XC-90

Dve desiatky oslavuje aj ďalšie SUV-čko, a to Volvo XC-90, ktoré nám za ten čas naservírovalo iba dve generácie. Staré či nové, obe tieto autá majú čosi do seba a my Volvu ďakujeme za kus dobre odvedenej práce (no pun intendend).

Galéria

Michal

Mohlo by Vás zaujímať

Sledujte nás

newsletter

    sociálne siete

    careramagazin na Facebooku

    Vyhľadávanie