NOVINKA

Premiéra AC Cobra GTRoadster v Londýne

Náš štáb síce nebol pritom, ale dostali sa k nám aspoň fotografie a informácie o tom, čo videli naživo iba vybraní VIP hostia a potenciálni klienti. Tí mali dokonca možnosť debatovať aj s konštrukčným tímom.

Premiéra nového AC Cobra GT Roadster sa konala na svetoznámom štadióne Tottenham Hotspur, iba 25 kilometrov od miesta, kde bola táto značka založená. 

AC Cobra GT Roadster sa vyrába s ľavostranným aj pravostranným riadením. Poháňaný je 5,0-litrovým motorom V8 s výkonom až 663 koní. Oproti predchodcom dostal nový podvozok a karosériu z karbónového kompozitu. Napriek tomu, že nový model AC Cobra GT Roadster dostal najnovšie technológie, stále ostáva verný duchu AC Cobra zo 60. rokov minulého storočia. Na jeho tvorbe pracoval interný tím štyri roky a vznik nového ultraluxusného vozidla si samozrejme vyžiadal mnohomiliónovú investíciu. 

„Našim cieľom bolo prekonať očakávania našej váženej klientely, ktorá si zvykla na ten najlepší automobilový luxus. Prevažne pozitívna spätná väzba, ktorú sme dostali od účastníkov, potvrdzuje, že sme tieto očakávania skutočne prekonali. AC Cobra GT Roadster je dôkazom nášho neochvejného záväzku k dokonalosti. Sme radi, že sa k nám môžu pripojiť zákazníci z celého sveta, a ďakujeme im za to, že v nás prejavili najväčšiu dôveru,“ povedal počas premiéry David Conza, generálny riaditeľ AC Cars.

Každý rok by malo byť vyrobených iba 250 kusov nového GT Roadster. Nový podvozok má rázvor 2570 mm, je teda o 284 mm dlhší ako AC Cobra Mk. VI, no celková dĺžka auta narástla len o 110 mm, na 4225 mm. Rozchod vozidla bol tiež optimalizovaný tak, aby poskytoval širší “postoj”, čo spolu s rozložením hmotnosti vozidla a ťažiskom výrazne prospieva ovládateľnosti a agilite.

AC Cobra GT Roadster je podľa vedenia spoločnosti extrémne ľahký. Pohotovostná hmotnosť novej AC Cobra zostáva pod 1 450 kg.

K dispozícii je v dvoch odlišných konfiguráciách a prichádza buď s atmosférickým 5,0-litrovým motorom V8, alebo s preplňovanou verziou s rovnakým modulárnym motorom. K dispozícii sú dve prevodovky, ktoré dokonale dopĺňajú motory, 6-stupňová manuálna prevodovka alebo pokročilá 10-stupňová automatická prevodovka s radiacimi páčkami na volante. V každom prípade, šprint na sto kilometrov za hodinu zvládne za 3,4 sekundy. 

Zdroj: AC Cars

Galéria

Majo Homer

Mohlo by Vás zaujímať

Sledujte nás

newsletter

    sociálne siete

    careramagazin na Facebooku

    Vyhľadávanie