Audi otvára svoj šiesty nabíjací uzol vo Frankfurte nad Mohanom. Počas nabíjania auta si užívatelia môžu vychutnať príjemný zážitok, nakoľko stanica sa nachádza pri historickej továrni, ktorá sa môže pochváliť medzinárodne uznávanou zbierkou historických a moderných klasických automobilov a ponúka celý rad služieb.
Všetky nabíjacie miesta sú navrhnuté ako bezbariérové. Otočné rameno znižuje hmotnosť nabíjacieho kábla približne o 60 percent. Vďaka tomu môžu zákazníci na invalidnom vozíku držať CCS konektor v jednej ruke a druhou rukou pohybovať invalidným vozíkom. Otočné rameno ďalej zaisťuje bezproblémový prístup ku všetkým nabíjacím zásuvkám, či už sú umiestnené vpredu, vzadu, vľavo alebo vpravo na vozidle. Vodič tak nemusí manévrovať s vozidlom. Automatické navíjanie kábla bráni tomu, aby sa nabíjací kábel stal nebezpečenstvom zakopnutia alebo aby blokoval cestu osobám na invalidnom vozíku. Navyše udržiava kábel vždy v suchu.
„V metropolitnej oblasti Frankfurtu máme vysokú hustotu elektricky poháňaných vozidiel. Zároveň sa neustále zvyšuje ponuka nabíjacích miest. Rýchle nabíjanie v centrách miest a ich okolí je obzvlášť dôležité pre vodičov, ktorí nemôžu nabíjať svoje autá doma alebo v práci, poznamenáva,“ hovorí členka mestskej rady vo Frankfurte Stephanie Wüst, vedúca oddelenia pre ekonomické záležitosti, právo a mestský marketing.
Pre nabíjací hub používa Audi batérie druhej životnosti z demontovaných testovacích vozidiel. Vďaka tomu môže Audi využívať nízkonapäťové pripojenie dostupné na mieste a nemusí inštalovať ďalší transformátor. S dočasnou skladovacou kapacitou je celkovo k dispozícii približne 1,05 megawatthodín energie pre štyri nabíjacie miesta – čo je dosť na hypotetické nabitie 60 vozidiel bez prerušenia.
„Vo Frankfurte očakávame približne 5 000 nabíjacích operácií ročne,“ hovorí Nikolai Senst, ktorý je zodpovedný za riadenie zavádzania nabíjacích uzlov Audi.
Špeciálne vyškolený personál poskytuje tipy a pomoc prostredníctvom kamery. Poradcovia podpory môžu na diaľku kontrolovať proces nabíjania.
Zdroj: Audi