Fotoseriál

Mercedes-Benz 230 SL(W 113)

Mercedes-Benz 230 SL (W 113) sa verejnosti predstavil na autosalóne v Ženeve v marci roku 1963.

V roku 1963 zapôsobil model 230 SL ako pohodlný dvojmiestny cestovný automobil s vysokým výkonom. Jeho dizajn vznikol pod vedením Friedricha Geigera. Kombinoval čisté línie s klasickým vzhľadom SL, vrátane veľkej centrálnej hviezdy v maske chladiča. Voliteľná pevná strecha pripomínala ázijské chrámové stavby. To dalo športovému vozidlu prezývku „Pagoda“.

Úroveň bezpečnosti W 113 bola pre športové autá tej doby prelomová. Rámový podlahový systém modelu 230 SL pochádza zo sedanov Mercedes-Benz série W 111. V porovnaní so štvordverovými modelmi bol skrátený a zosilnený.

Športový šesťvalcový motor M 127 modelu 230 SL vychádzal z motora M 180 z modelu 220 SE. Pre použitie v SL sa zdvihový objem zvýšil na 2 306 kubických centimetrov. Pohonná jednotka produkovala 110 kW (150 k), maximálna rýchlosť bola 200 km/h a športové auto zrýchlilo z pokoja na 100 km/h za 11,1 sekundy.

Mercedes-Benz úspešne použil model 230 SL aj v motoristickom športe. Víťazstvo Eugena Böhringera a Klausa Kaisera na maratónskej rally Spa-Sofia-Liège na viac ako 5 000 km bolo výnimočné (od 27. do 31. augusta 1963).

Prieskum trhu Classic Data na roky 2022/2023 uvádza aktuálnu cenu tohto vozidla v top stave na úrovni 128 000 EUR. 

Zdroj: Mercedes-Benz

Galéria

Mohlo by Vás zaujímať

Sledujte nás

newsletter

    sociálne siete

    careramagazin na Facebooku

    Vyhľadávanie