Ferrari pripomína, že elektrická revolúcia legendárnej značky prebieha. Od inovatívneho hybridného pohonného ústrojenstva v modeli 296 GTB až po vývoj vlastnej technológie batérií.
„Prvé elektrické Ferrari bude mať korene v našom pretekárskom dedičstve a bude čerpať zo širšieho technického zásobníka, pričom si zachová všetku svoju autentickosť a konzistenciu. A som rád, že môžem pridať svoje vlastné technologické znalosti, skúsenosti a sieť k skutočne pôsobivej práci tímu odo dňa, keď som prišiel,“ potvrdil generálny riaditeľ Ferrari Benedetto Vigna.
Ferrari má za cieľ byť do roku 2030 uhlíkovo neutrálne, a hoci sa naďalej zaväzuje k vnútornému spaľovaniu, pripravuje sa hlavný kľúč k elektrifikácii. Do roku 2026 bude približne 60 percent predaja Ferrari rozdelených medzi plne elektrické a hybridné autá. V súčasnosti je vo výstavbe nová budova, účelové zariadenie, ktoré bude väčšinou zodpovedné za výrobu elektromotorov, batériových súprav a meničov energie.
A pokiaľ ide o elektrifikáciu, Ferrari zostáva verné svojmu pretekárskemu dedičstvu – sústreďuje sa na úsporu hmotnosti, výkon a jedinečný zážitok z jazdy vďaka procesu, pri ktorom sa ručne vyrábané batériové moduly integrujú do podvozku automobilov na výrobných linkách v Maranelle.
Elektrické hnacie ústrojenstvo je do značnej miery tiché a plynulé v prevádzke, čo vyhovuje väčšine automobilových aplikácií. Ale superšportové autá sú založené na väčších emóciách a uspokojujúci – a organický soundtrack – je životne dôležitý. Inžinieri Ferrari preto v súčasnosti pracujú na „zvukových podpisoch“ pre jeho elektrické vozidlá, ktoré vzbudia emócie.
Prvé hybridné cestné auto Ferrari prišlo v roku 2013 v maske impozantného LaFerrari, ktorého výrazné oranžové vysokonapäťové káble a konfigurácia dvojitého elektromotora umožnili hyperautu s karosériou z uhlíkových vlákien rozšíriť svoj 6,3-litrový motor V12 s objemom 588 kW o 120 kW elektrickej energie.
V roku 2020 posunul SF90 Stradale veci ešte ďalej. Najnovšia inkarnácia, SF90 XX Stradale, je poháňaná 4,0-litrovým motorom V8 s dvojitým turbodúchadlom, ktorý produkuje 586 KW pri 7 900 ot./min. Používa však aj tri elektromotory, dva na prednej náprave a jeden na zadnej, ktorý si našiel priestor medzi motorom a prevodovkou, aby pridal ďalších 171 kW pre intergalaktický výkon.
Samozrejme, ešte tu máme 296 GTB, ktoré dokáže dodať získať celkovo 610 kW, pričom motor a elektromotor sa hladko prelínajú prostredníctvom prídavnej spojky, ktorá je umiestnená medzi oboma zdrojmi energie a oddeľuje ich, keď vozidlo beží v čistom elektronickom režime.
Zdroj: Ferrari