Nový Aston Martin Vantage GT4 dopĺňa zostavu sériovo vyrábaných pretekárskych vozidiel a pripája sa k Vantage GT3, aby dokončili pretekárske úsilie Aston Martin GT pre sezónu 2024.
Po nedávnom predstavení cestného vozidla Vantage a pretekárskeho vozidla Vantage GT3, Aston Martin predstavuje nový Vantage GT4. Prichádza s vylepšeniami aerodynamiky aj chladenia, hlavne však s dôrazom na maximalizáciu dostupného výkonu.
Aston Martin Vantage GT4 má podčiarkovať záväzok značky k motoristickému športu.
Preto dostal najnovší vyzyvatel stajne Aston Martin vylepšený podvozok, aerodynamiku a hnacie ústrojenstvo. Aston Martin má aktuálne 40 aktívnych partnerstiev medzi tímami, pričom niektoré z nich jazdia v rôznych triedach.
Rovnako ako Vantage GT3, aj nový Vantage GT4 je navrhnutý, skonštruovaný a vyrobený spoločnosťou Aston Martin Racing (AMR). AMR, oficiálny pretekársky partner GT Aston Martin od roku 2005, je zodpovedný za každé sériovo založené pretekárske auto Aston Martin GT od legendárneho DBR9.
Program Aston Martin Vantage GT4 bol postavený na úspechu niekoľkonásobne ocenenom odchádzajúcom “pretekárovi” GT4, pričom využíva vývoj aplikovaný na nový cestný automobil Vantage.
„Nový Vantage GT4 je do značnej miery evolúciou predchádzajúceho auta.Užšie synergie medzi programami cestných a pretekárskych vozidiel Aston Martin umožnili AMR využiť vylepšenia nového cestného vozidla Vantage na zvýšenie rýchlosti a efektívnosti pri zachovaní základných kvalít, vďaka ktorým je odchádzajúci GT4 taký obľúbený u tímov a jazdcov,“ vysvetľuje Adam Carter, šéf endurance Motorsport Aston Martin.
Pretekárske vozidlo zdieľa približne 80 percent konštrukčnej a mechanickej architektúry cestného vozidla.
4,0-litrový motor V8 s dvojitým turbodúchadlom a prevodovka sú založené na komponentoch cestných vozidiel Vantage, pričom hlavnými zmenami sú elektronické riadiace systémy. Napríklad softvérom ZF/AMR Motorsport na ovládanie inak sériovo vyrábanej automatickej prevodovky. Softvér na mieru „premení“ osem stupňovú prevodovku na šesť stupňové radenie pádlami bez automatického režimu, pričom zablokuje siedmy a ôsmy prevodový stupeň, čo sú prevodové pomery pre zrýchlenie – prispôsobené na úsporu paliva pri cestovných rýchlostiach. Kokpit Vantage GT4 je vybavený aj najnovším displejom Bosch DDU11, ktorý nahrádza zobrazenie prístrojov cestného auta.
Zdroj: Aston Martin