Nissan priniesol do športovej časti automobilového sveta už mnoho úžasných a prelomových nápadov, realizácií, aj celých automobilov. Ak by sme ich chceli všetky vymenovať, zabralo by nám to veľa času a množstvo zapísaných strán. Nespomenúť ani jednu japonskú ikonu? Tak to by bolo nehanebné rúhanie. Poďme teda na to.
Datsun Sport (Fairlady) zo 60-tych rokov je športovým kabrioletom, ktorý bol začiatkom dlhého príbehu Z-tkovej línie od Nissanu. Prvá generácia, ktorá nesie označenie S211, bola vyrobená ručne v počte iba niekoľko kusov. Až druhá generácia s označením S310 sa dostala na výrobný pás a jej výroba pokračovala naprieč sedemdesiatymi rokmi vo verziách SP311 a SR311.
Nissan S30, ktorý sa v Japonsku predával pod označením Nissan Fairlady Z a na trhoch zvyšku sveta ho poznali bol označovaný ako Datsun 240Z (neskôr 260Z, 280Z). Legenda, ktorú musí poznať každý nadšenec motorizmu bez ohľadu na rok narodenia.
Nissan Silvia. Bezpochyby jedno z najikonickejších vozidiel, ktoré bolo kedy vyrobené. Silvia bola mimoriadne obľúbená medzi priaznivcami driftu, na čo v mnohých prípadoch vozidlo doplatilo „životom“. Aj napriek množstvu vyrobených kusov a faktu, že posledné kusy opustili pás pred cca dvadsiatimi rokmi, je veľmi náročné nájsť pekný a zachovalý kus na predaj.
Nissan GT-R Skyline je ďalšia stálica tuningového a pretekárskeho sveta, ktorú netreba predstavovať. Od svojej prvej generácie je známy hlavne vďaka svojmu výkonnému a spoľahlivému motoru, čo v podstate platí aj pre aktuálne generácie.
Spomínate si na rok 2014 a predstavenie DIG-T R? Motora, ktorý dokáže pri troch valcoch a objeme 1,5 litra vytlačiť 400 koní? Motora, ktorého rozmery (200 x 400 x 500 mm) a váha (40 kg) ho predurčujú na pretekárske použitie? DIG-T R bol nasadený v monoposte ZEOD RC. Absolvoval aj 24 hodinovku na Le Mans, rovnako bojoval aj vo FIA World Endurance Championship.
Kde je dnes? Je asi oprávnené očakávať, že motor s takými „papierovými“ hodnotami sa po takmer 9 rokoch od jeho predstavenia objaví vo vozidle, ktoré bude prístupné aj „bežnému spotrebiteľovi“. Vo vozidle, kde by sa ukázal a využil potenciál agregátu, lebo 10 koní na kilogram váhy motora je pomer, ktorý „ustreľuje dekel“.
Na záver ešte raz zopakujem otázku: „Nissan, kde je DIG-T R?“