Na okruhu Fiorano bola predstavená nová špeciálna verzia Ferrari na báze SF90 Stradale. SF90 XX Stradale a k tomu hneď aj SF90 XX Spider s pevnou, ale sklápacou strechou.
SF90 XX Stradale bude vyrobené iba v počte 799 kusov. SF90 XX Spider ešte menej, iba 599 kusov.
Dostali spaľovací motor V8 s tromi elektromotormi, z ktorých dva sú nezávislé na prednej náprave a jeden je umiestnený medzi motorom a prevodovkou. Pohonná jednotka SF90 Stradale bola použitá ako východiskový bod pre motor F154FB, ktorý poháňa SF90 XX Stradale, a teraz je výrazne extrémnejšia. V porovnaní s predchádzajúcim riešením sa teraz znížila hmotnosť motora o 3,5 kg. Na vytvorenie ešte plnšieho a bohatšieho zvuku boli použité inovatívne materiály.
SF90 XX Spider ťaží z rovnakých sofistikovaných aerodynamických riešení ako SF90 XX Stradale, ako aj zo špeciálne vyvinutých prúdov vzduchu v kokpite, ktoré zaručujú vynikajúci komfort pasažierov. Je vybavený uznávanou zasúvacou pevnou strechou Ferrari (RHT), ktorá pozostáva z hliníkových panelov a nielenže sa vysunie a zasunie za krátkych 14 sekúnd, ale možno ju aktivovať aj pri rýchlostiach do 45 km/h.
Vodič si môže pomocou voliča eManettino, umiestnenom na volante, vybrať zo štyroch rôznych režimov riadenia výkonu. V režime eDrive je spaľovací motor vypnutý a trakcia je úplne zverená prednej náprave; v hybridnom režime uprednostňuje vyčerpanie energie batérie a autonómne riadi prechody, čím maximalizuje dojazd na elektrický pohon; v režime Performance sa spaľovací motor udržiava v chode, pretože prioritou je udržanie konzistentného výkonu, a nie dosiahnutie maximálneho výkonu; pri použití novej funkcie extra boost dosiahne vodič maximálny výkon.
Maximálna rýchlosť Ferrari SF90 XX Stradale: 320 km/h
Zrýchlenie z 0-100 km/h: 2.3 s
Zrýchlenie z 0-200 km/h: 6.5 s
SF90 XX Stradale a SF90 XX Spider si zachovávajú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, ktorá sa prvýkrát objavila v rade Ferrari na SF90 Stradale.
S novými Ferrari získavajú majitelia aj balík výnimočnej starostlivosti o ich auto a to na dobu 7 rokov. Pravidelná údržba (v intervaloch buď 20 000 km alebo raz ročne bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov), originálne náhradné diely a starostlivé kontroly personálom vyškoleným priamo vo Ferrari Training Center v Maranelle s využitím najmodernejších diagnostických nástrojov sú tak len niektoré z hlavných výhod tohto modelu.
Program XX zdokonaľuje Ferrari už dve desaťročia, aby ponúklo vybranej skupine skúsených vodičov extrémne autá s ktorými môžu jazdiť na trati až po vrchnú hranici svojich limitov. Všetky modely vyrobené v rámci programu zaznamenali obrovský úspech, pričom najnovším prírastkom je FXX-K EVO.
Zdroj: Ferrari