Projekt oslavných grafík predstavoval sériu originálnych umeleckých diel, ktoré sú odrazom troch dekád úspechu, inovácií a neustáleho rozvoja spoločnosti. Každá grafika zobrazuje významný míľnik histórie spoločnosti Škoda Auto, čím pripomína jej silné korene a súčasne slúži ako zdroj inšpirácie pre budúce generácie.
„Grafické diela, ktoré vznikli v rámci tohto projektu, nie sú len oslavou našej histórie, ale aj ukážkou toho, čo všetko môžeme dosiahnuť spoločným úsilím a kreativitou. To, že sme obstáli v tak náročnej konkurencii, je dôkazom našej neustálej snahy byť lepší a prinášať na trh nielen výnimočné produkty v oblasti mobility, ale aj projekty, ktoré nastavujú štandardy kvality vo svete dizajnu,” uviedol Roman Rajtár, vedúci marketingu Škoda Auto Slovensko.
Prvá grafika, pozerajúca sa späť do histórie, nesie motív modelu Škoda Favorit a ikonickej stavby Bratislavy – budovy Slovenského rozhlasu, tzv. obrátenej pyramídy. Grafika v štýle popart odkazuje na tri dekády pôsobenia spoločnosti Škoda Auto Slovensko na trhu, kedy priniesla zákazníkom širokú paletu vozidiel, ktoré jazdili a dodnes jazdia vo väčšine slovenských rodín. Škoda Favorit sa v roku 1987 stala prvým autom značky Škoda modernej koncepcie s pohonom predných kolies. Dizajn navrhlo slávne talianske štúdio Bertone, ktorého automobily sú považované za umelecké diela na kolesách.
Druhá grafika, odkazujúca na súčasnosť, nesie opäť dve ikony. Umelecky znázorňuje prelomový model Škoda Enyaq a jedinečný komplex obytných budov Sky Park od svetoznámeho architektonického štúdia Zaha Hadid. Enyaq znamenal prelomový vstup značky Škoda do éry elektromobility. Je to jej prvé čisto elektrické SUV, ktoré v sebe odráža trendy dnešnej doby.
“Grafiky boli vytvorené jedinečným štýlom zvaným risografia. Tento štýl má korene v Japonsku a je tu s nami, podobne ako Škoda Auto Slovensko, už viac ako 30 rokov. Metóda je príbuzná sieťotlači, no dnes sa používa najmä na tvorbu originálnych autorských risografík, ktoré sú často tlačené v limitovaných množstvách s podpisom autora. Skrátka, zberateľské artikle. O to viac ma teší, že sme s týmto jedinečným dielom uspeli aj na prestížnej reklamnej súťaži,” povedal na margo ocenenia jeden z autorov grafík, šéfdizajnér interiéru Škoda Auto Peter Olah.
Zdroj: Škoda Auto Slovakia