Cena nehnuteľností každým mesiacom rastie, takže je ťažké povedať, čo je dnes „normálne“ vysoliť za dvoj- či trojizbový byt. Niekde to ešte stále môžu byť nanajvýš desiatky tisíc eur, vo väčším mestách sú dvojky či trojky už rádovo za stovky tisíc eur, atakujúce hranicu pol milióna eur. Šialené, však? Čo keď vám ale poviem, že si môžete dvojizbák kúpiť za necelých 80 tisíc eur, a to prakticky kdekoľvek? Nech už to bude Bratislava, Košice, Barcelona, Rím alebo Štokholm. Tým dvojizbákom, ako už správne asi tušíte, myslím nehynúcu klasiku Volkswagen Multivan, ktorú sme testovali vo verzii Cruise a v generácii označovanej ako 6.1.
Samozrejme, nie je to California a tento Multivan nie je určený prioritne na bývanie. To vás ale nemusí trápiť, ako naložíte s obrovským interiérom je prakticky na vás. Variabilita priestoru je veľká a svoj Multivan 6.1 môžete používať na prevoz siedmych kamošov, alebo pokojne ako obytný karavan. Stačí vám na to pár minút a interiér poľahky zbavíte sedadiel, zväčšíte kufor a nabalíte hoci aj posteľ!
Obrovskou výhodou tohto auta je, že ponúka skutočnú slobodu. Možno dnes potrebujete mobilnú kanceláriu a oceníte otočné kreslá druhého radu spolu s konferenčným stolíkom. A možno ich vyhodíte, aby ste pasažierom na zadnej lavici umožnili natiahnuť si nohy a pohodlne sa odviezť na najbližšie letisko. Alebo to jednoducho všetko vyhádžete von cez elektricky ovládané bočné dvere a kufor a vyberiete sa na dobrodružstvo s dvojicou bicyklov, stanom a potrebami na kemping. Možností je skutočne nekonečno.
A to sa mi na Volkswagene Multivan 6.1 nesmierne páči. Pretože ako vás nelimituje jeho priestrannosť, tak vás neobmedzí ani jeho výbava či motorizácia. Dvojlitrový turbodízel Bi-TDI sa postará o to, aby ste sa ekonomickejšie dostali hoci aj na samotný kraj Európy (v priemere za 8,5 – 10 litrov na 100 km), no zároveň ponúkne dostatok výkonu (146 kW – 199 k a 450 Nm), aby ste sa vyšphali napríklad na výhľad Franz-Josef Hohe pod Grossglocknerom, ugrilovali si tu večeru a pri západe slnka zahrali partičku kariet. A to nehovorím o pohone 4Motion, teda štvorkolke a svetlej výške 193 mm, vďaka ktorej nebude ani nespevnený terén problémom, pretože dobrodružstvo začína okamžite, ako zídete z asfaltky.
Multivan 6.1 v prípade variantu Cruise je zároveň tzv. limuzínou medzi vanmi. Okrem toho, že zvonku dobre vyzerá a prevzal si dizajnové prvky od svojich súrodencov, ponúkne v interiéri množstvo komfortných prvkov. Automatická 7-stupňová prevodovka DSG, nespočet bezpečnostných asistentov vrátane udržiavania v jazdnom pruhu, monitoringu mŕtveho uhlu či pomoci pri parkovaní, ale tiež podpora pre Apple CarPlay, výhrev sedadiel, digitálny kokpit a nespočet šikovných odkladacích prvkov.
Dá sa povedať – ako som už aj naznačil v úvode – že toto je taký plnohodnotný dvojizbák na kolesách, ktorý vám umožňuje žiť slobodne. Zatiaľ čo vzadu je to obývačka a eventuálne aj spálňa, vpredu je to pracovňa, resp. kuchyňa, v ktorej sa kuchtia nápady na ďalšie dobrodružstvá.