Gallardo bolo predstavené na ženevskom autosalóne v roku 2003 ako prvý sériový automobil Lamborghini s motorom V10. Od začiatku malo neskutočný úspech a vplyv. Tento mesiac oslavuje svoje dvadsiate narodeniny.
Automobilka sa aj napriek aktuálnym úspechom a rekordným predajom obzerá späť za vlastnou históriou a oslavuje narodeniny ikonického auta “baby Lambo”.
Už v roku 1987 začalo Lamborghini s vývojom projektu L140 s cieľom vytvoriť kompaktnejšie vozidlo. V priebehu rokov bolo vyvinutých niekoľko prototypov a skúmali sa rôzne technické riešenia, vrátane motora V8, neskôr V10.
V roku 1998, po dôkladnom zvážení, bolo rozhodnuté začať znova od nuly, pričom základom bola len koncepcia, všeobecné rozmery a myšlienka desaťvalcového motora: niečo, čo ešte nebolo inštalované na cestné auto Lamborghini.
Úplne nový motor bol výsledkom práce inžiniera Massima Ceccaraniho, ktorý sa po viac ako desiatich rokoch v spoločnosti ujal funkcie technického riaditeľa a Maurizia Reggianiho, ktorý mal v tom čase na starosti vývoj a dizajn motora.
Motor inštalovaný do prvého Gallarda bol 5-litrový, 10-valcový V90 DOHC so 4 ventilmi, s výkonom 500 koní. Namiesto klasickej voľby V72 bol uprednostnený 90-stupňový uhol, aby sa obmedzila výška motora, čím sa získali výhody v usporiadaní vozidla – nižšia kapota motora a zníženie ťažiska pre zlepšenie dynamiky.
Rozmery Gallarda a jeho výkonnostné ciele predpovedali kompaktnú atletickosť. Rázvor kolies a menšie previsy dodali vozidlu dynamickejší vzhľad.
Gallardo po uvedení na trh vyniklo pre svoj výkon v kombinácii s jazdnými vlastnosťami, spoľahlivosťou a každodennou praktickosťou, nakoľko ho bolo možné pohodlne používať na každodenné jazdenie.
Zdroj: Lamborghini