Audi RS Q e-tron čelí svojej tretej Rely Dakar. Tím Audi Sport tvrdí, že optimalizoval priekopnícky rally prototyp s elektrickým pohonom, vysokonapäťovou batériou a meničom energie do precíznych detailov pre najťažšiu súťaž roka.
Audi RS Q e-tron čelí svojej tretej Rely Dakar. Tím Audi Sport tvrdí, že optimalizoval priekopnícky rally prototyp s elektrickým pohonom, vysokonapäťovou batériou a meničom energie do precíznych detailov pre najťažšiu súťaž roka.
Tri pilotné posádky Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger a Carlos Sainz/Lucas Cruz čelia najťažšej úlohe roka s optimizmom, ale aj rešpektom.
Elektricky poháňaný prototyp má dokázať, že vozidlo s nízkymi emisiami dokáže zvládnuť jednu z najťažších udalostí v motoristickom športe a zároveň byť konkurencieschopné.
„Audi RS Q e-tron už vo svojich prvých dvoch vystúpeniach na Dakare spôsobilo veľký rozruch. Audi bolo opäť technologickým priekopníkom vo svojej výnimočnej histórii motoristického športu. Iniciovali sme zmenu paradigmy. Kombinácia elektrického pohonu a meniča energie poháňaného palivom je jedinečná a veľmi efektívna. Vieme, čo sme už dosiahli. Zároveň sa s rešpektom tešíme na ďalšiu Rely Dakar. Predstavuje veľkú výzvu,“ hovorí Rolf Michl, šéf Audi Motorsport.
Rovnako ako v posledných dvoch rokoch sa Audi spolieha na tím Q Motorsport skúseného šéfa tímu Svena Quandta.
Dvanásť rýchlostných skúšok počas 14 dní v Saudskej Arábii má dĺžku 4 727 kilometrov. Celková dĺžka trasy vrátane všetkých spojovacích etáp je 7 891 kilometrov. Na rýchlostných skúškach musia tímy často absolvovať viac ako 400 kilometrov denne.
Jednou zo špeciálnych výziev tohto roka je 48-hodinová etapa. Koná sa 11. a 12. januára. Keďže motocykle a štvorkolky sú na rôznych trasách, vedúce posádky v autách a pretekárskych kamiónoch nebudú mať v tieto dva dni žiadne stopy v piesku. Okrem toho sa účastníci musia zaobísť bez pravidelnej obsluhy tímu a môžu si len navzájom pomáhať.
Prihlásených je 343 účastníkov. Štartovať budú so 72 autami v triedach T1 a T2, 42 doplnkovými modelmi v triede T3, 36 menšími vozidlami SSV, 46 kamiónmi, ale aj 137 motocyklami a 10 štvorkolkami.
Zdroj: Audi