Porsche intenzívne pracuje na tom, aby dostali prezentácie jeho produktov nový rozmer zážitku pre divákov. Využíva pri tom najnovšie pokroky v technológii zmiešanej reality a priestorovej výpočtovej techniky.
Technológia zmiešanej reality (MR) pomáha dosiahnuť ešte pohlcujúcejší zážitok – s trojrozmerným prostredím, v ktorom je možné pohybovať sa a interagovať s virtuálnymi objektmi a dokonca aj s ďalšími užívateľmi, ktorí sa pripájajú na diaľku – z celého sveta. Technológia zmiešanej a virtuálnej reality je základným nástrojom Metaverse – pohlcujúcu virtuálnu sféru zahŕňajúcu rôzne digitálne platformy.
Jednou z výhod 3D modelov v MR je ich manévrovateľnosť v rámci pozorovacieho priestoru. Schopnosť prezerať si virtuálne modely z rôznych uhlov a perspektív poskytuje oveľa hlbšiu a rýchlejšie dosiahnuteľnú úroveň porozumenia, než jednoduché prezeranie obrázkov na obrazovke. Obsah sa stáva výrazne zmysluplnejším pre diváka, ktorého pozornosť možno ľahko upriamiť na diskutované oblasti. Napríklad izolovaním určitých častí alebo prepnutím na zobrazenie rozloženého modelu, aby ste videli časti, ktoré boli predtým skryté. To ponúka úroveň detailov a náhľadu hĺbkovej technickej prezentácie spojenej s perspektívou a vizuálnym dopadom fyzického exponátu.
,,„Dej obsahu funguje ako tradičná prezentácia. Svoje poznámky máte na virtuálnom billboarde, ktorý vidí iba hostiteľ, a preklikávate sa v životnej veľkosti, pohlcujúcou 3D animáciou, ktorá sa neobmedzuje na obrazovku – stojíte v prezentácii, obklopená ňou,“ opisuje jeden z inžinierov a prezentujúcich na nedávnom workshope
Pozitívne reakcie získalo Porsche aj od novinárov, ktorí oceňovali, že prezentácia je takmer hmatateľná. Porsche patrí k prvým, ktorí začínajú s využívaním tejto technológie pre svoje prezentácie. P&S Intelligence sa odhaduje, že do roku 2030 dosiahne Metaverse celosvetovú trhovú hodnotu 1,5 bilióna dolárov, pričom 16,5 miliardy z toho bude pochádzať len z automobilového priemyslu. Pri prieskume 56 percent respondentov z generácie Z uviedlo, že by si s väčšou pravdepodobnosťou kúpili auto, ak by mali možnosť ho najskôr zažiť virtuálne.
Zdroj: Porsche